Melon

Jag har tagit frön från melonerna förra året och sått, men det var nog F1 hybrid,
så alla meloner blir inte likadana. Förra året hade jag också sått egna frön och
då blev alla meloner samma, så jag trodde inte det var en F1 hybrid.
Hur som helst ska det bli spännande att smaka dem i år och jag hoppas att de är goda.
På första bilden ser melonen ut att vara den rätta:



En melon är randig och ser ut så här:



Den tredje melonen är randig tvärtemot den förra; smala ljusa, ränder på
mörkare botten. De randiga är vackrare att titta på, speciellt den sista:



Nätkassarna har jag virkat av bomullsgarn och de är bra att hänga upp själva frukten i
annars blir det lätt för tungt och då kanske alltihop rasar ner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0