Granatäpple, aprikos och citron

I våras satte jag några granatäpple-kärnor. De grodde och är nu 8-15 cm höga. Det ska bli kul att se hur de utvecklas.

4 juni satte jag en aprikoskärna, efter att ha filat lite på den för att vatten ska kunna tränga in i den. Den står i en liten kruka med plastpåse om. Jag har gjort en del hål i påsen för att luftska komma in utan att torka ut jorden. Den står i växthuset, precis som granatäppleplantorna.

För några år sedan satte jag en citronkärna. Den grodde och planterades i en liten kruka. Jag har omskolat den varje år och nu står den i 10-liters kruka. Den står i citrusjord som jag blandat med plantjord. Den dricker mycket vatten och får gödning mars - augusti. Det ska gå att få frukt från den, men det kan dröja 5-15 år. Trädet är ca 5 år, så nu börjar jag hoppas på frukt.



Granatäppleplantorna är toppade 1 gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0