Söndag 24 juli

I går tömde jag min 2:a bokashihink i bädden utanför växthuset. Det ska gå att odla där om 2 veckor, även om det inte är helt färdig jord förrän om 4 veckor. Jag tänkte odla salladskål där.

3 dagar har det regnat, så nu tycker jag det räcker på ett tag! Jag vill gärna att det är någorlunda torrt när jag skördar löken som redan lagt sig. Jag hoppas det blir lite torrare i morgon.

Jag har lagt in 2 burkar ättiksgurka nu och i går fick dottern de västeråsgurkorna som var klara, ½ kg blev det.

I dag ska jag få gräva upp en röd ros och en höstanemon i svärfars trädgård. Ska ut och undersöka var i vår trädgård de skulle passa bäst. Det är ju bra att plantera när det är molnigt och även regnigt. 


 Den väldoftande rosen 'Kronprinsessan Margareta'.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0