Härlig lördag

I dag har det varit en härlig dag med sol och lite värme! Dagen började jag med att plocka vilda hallon och smultron en liten bit bort på vår väg. Dessa smaksatte vår yoghurt/fil till frukosten. Sen tyckte jag att det passade bra att försöka göra någon nytta i trädgården och satte igång med sekatören. Jag klippte någon buske och så klippte jag ner de 4 tomatplantorna som ändå inte ville mer. Det var Tigerella och tomaterna fick sprickor och skrovligt skal, så de kasserades. Aldrig mer den sortens tomat här inte!

Så åt vi lunch: varmrökt lax med sallad och sås. Vi solade ca 1 timme och sedan ville jag fortsätta i trädgården, men det var bara att glömma för värken i höger tumme och handled var intensiv! Jag antar att jag fick det av att ha klippt med sekatören, det är konstigt men värken kom inte förrän efteråt!

I kväll kommer äldsta dottern och barnbarnet på grillkväll. Det ska bli mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0