Citronproblem

Mitt nya citronträd (inköpt i år) blommade så fint, karten växte bara lite grann innan de föll av.
Det kom en hel del nytillväxt, jag upptäckte några odjur (en del döda och några andra), åtgärdade detta genom att tvätta alla blad med såplösning och det såg ut som om trädet repade sig. Men så började den tappa blad, mest från nytollväxten.



I går upptäckte jag att grenarna som  tappat blad blir bruna.



Jag blir så ledsen, jag är så glad för mina citronträd.



Vad kan ha hänt?

Mitt andra träd, inköpt förra året, har citroner från förra sommaren och även nya kart från i år.
På det trädet har jag också upptäckt samma odjur som på det nya trädet, men inte lika mycket.

Bägge träden har omplanterats i samma jord och gödslats med samma gödning.

Kan det vara för mycket gödning? Något i jorden?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0