Svårt att hålla jämn temperatur i växthuset

Nu börjar det bli svårt att hålla jämn temperatur. Jag åker till jobbet 06.30 och då är det nattsvart ute och ibland svårt att veta hur vädret ska bli. Det brukar vara runt 0-2 grader ute. När jag kommer hem vid 13-14-tiden skiner solen ibland och då är det 25 grader i den bubblade delen av växthuset! Då öppnar jag på bubblet och även växthusdörren, så det svalkar av. Jag vill inte att temperaturen ska växla så mycket som mellan 5 och 25 grader... Jag tror att jag snart ska ha öppet i den bubblade delen och då ställa värmefläkten utanför, så att den blåser in i den bubblade. Fördelen med det, är att jag håller minst 0 grader i den kalla delen och då kan jag ha en del växter och sådder där. Men det kostar mer då, eftersom fläkten får gå mer... Kanske kan vänta med det ett par veckor... Fast i kväll provar jag att ha mina 5 sallatsplantor i den kalla delen, även om bubblet är stängt... Hoppas att det inte fryser i natt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0