Tomater och gurkor

Det verkar vara potatisbladmögel jag fått på tomaterna. I dag ska jag klippa bort allt visset (helst ska man elda upp det och inte slänga det i komposten, för det kan finnas kvar nästa säsong) och plocka alla tomaterna och hoppas på att de mognar i solen ändå. Det sprider sig verkligen jättefort när det väl har börjat, plantorna vissnar och även tomaterna blir angripna och får bruna fläckar. De tomater med fläckar är det bara att kasta bort! Det är mycket tråkigt!

--------------------------

Frilandsgurkorna ser i alla fall fina ut och det är jag glad över:

 

Jag har skördat ca 4 kg och hoppas få mycket mer. I dag ska jag skörda igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0