Spenat och salldskål

Nu har jag sått spenat ca 10 löpmeter och hoppas att den hinner bli klar innan vintern. Det ska bara ta ca 6 veckor från sådd, så det borde bli klart i slutet av september. Jag förväller den och fryser in.

Jag har också sått salladskål där jag tömde 2:a bokashihinken för 2 veckor sedan. Det är ju alldeles utanför växthuset mot söder och där kan jag lätt skydda med väv om det blir kallt till hösten/vintern. Den ska bli klar på ca 2 månader. Vi äter mycket salladskål under höst och vinter.

Jag sådde ruccola och romansallat i en balkonglåda för två dagar sedan. Jag tycker det är bra att ha sallat i en balkonglåda, för då kan jag bara bära in den i växthuset om/när det blir kyligt i höst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0