Physalis i komposten

I komposten växer physalis. Jag hade två physalis kvar i våras och de stod i sina små krukor alldeles för länge, för jag visste inte vad jag skulle göra med dem. Jag har svårt för att bara kasta plantor jag sått. Så jag planterade dem i komposten som bara ligger och vilar för att bli helt klar till våren. Vilken fart de fick att växa!



Jag har en stor physalis (i en stor kruka) i trädgårdslandet och den har massor av kart och vi har skördat 20-30 stycken.
Sen har jag flera självsådda plantor lite överallt i landet, men de rensar jag bort. Att sätta plantorna i komposten var ett försök, mest för att se hur de blir av att växa där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0