Hönsgården

Hönshuset är färdigmålat! Nu ska det sättas upp pinnar och byggas reden och hönslucka.

Jag funderar mycket på hur det ska bli med hönsgården. Jag skulle vilja plantera någon buske
eller mindre träd mitt i. Där är bara gräsmatta, en en och buxbomen som vi har klippt ner intill väggen
och häcken intill en sida av hägnet. Så har vi två trädgårdskomposter, som de kommer att böka runt i  och ett långt bord där de kan skydda sig från regn och snö. Sen ska vi ha en stol där inne också,
så man kan sitta där och umgås med dem.

Förr i tiden bodde de intill skog och då kunde de undkomma faror genom att flyga upp i ett träd eller gömma sig under en buske. Jag skulle vilja efterlikna detta genom att ha en buske i inhägnaden. Det får gärna vara en buske med t.ex. vinbär,
det skulle de nog gilla. Fast jag skulle vilja ha en buske som är stor från början. Vi har en frösådd ros som får små nypon efter blomningen, den kanske vi kan flytta dit?

Nu längtar jag bara tills allt är klart och vi kan få hem några höns!

- - - - - -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0