Rapport från växthuset

Citronträdet har fått sköldlöss! Jag har i dag tvättat av varje blad med såpvatten på en trasa, Varje blad för sig. Det tog tid! Jag vill inte spruta på det, för då kommer det ju även på citronerna och det är onödigt. Dessutom blir det lättare att se till att varje blad får sin dos på båda sidor.

Jag såg också att trädet håller på att bilda en hel del blomknoppar! Det doftar ju så härligt när de senare slår ut!





I natt har det varit 9-10 grader och då kan man väl räkna det som vår? Jag är ganska sugen på att ta bort bubbelplasten i växthuset, men det är kanske ändå lite tidigt. Det går åt så mycket el om det blir kalla nätter och fläkten måste gå för fullt. Om jag hänger upp odlingsväv i stället, så kanske...Jag funderar ett tag till....


Kommentarer
Postat av: Emma

Det luktar verkligen supergott när citronträdet blommar! Synd att det kommit ohyra på det, hoppas du blir av med det kvickt.

2011-04-03 @ 18:43:39
URL: http://akeroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0