Vårbruket

Jag råkade just tappa jordtermometern i golvet, så nu måste jag köpa en ny!
Jag har ringt runt för att höra om någon i närheten har sådana att sälja och
Lantmännen i Vantinge har, så jag tar nog en cykeltur dit i morgon.

I går gjorde min snälle make gångar och upphöjda bäddar i köksträdgården:



Tack för hjälpen!

Jag gjorde i ordning några odlingstält och ställde ut,
jordtemperaturen höjs ju lite av det:



Jag chansade vilt och planterade ett par solrosor och ringblommor i varje tält.
Solrosorna har blivit ganska höga och en del har blomknoppar. Jag vill gärna ha
både solrosor och ringblommor här och där bland grönsakerna.



Jag hoppas att de klarar sig, de är ju ordentligt avhärdade och kommer
temperaturen nära nollan ska de tåla det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0