Bortskämda höns?

Jag börjar tro att mina höns är bortskämda. De ratar ofta den gröpe/mjukmat
jag bjuder dem på. De äter majs, ris, klippt spagetti, ibland gröt, äpple och sen äter de grönkålen
i kökslandet. Jag har provat med bröd både vanligt och uppblötat, gula och gröna ärter
både torkade och kokta,  torkad majs, blötlagda havregryn, vetegroddar och vetekli,
men de äter inte alls eller bara ytterst lite. De äter ju hel korn, vete och havre
blandat med lite linfrön och hampafrön ur foderautomaten. och de går fritt och pickar och
får i sig lite gräs, ogräs, mask och andra småkryp. Och jag ger dem äpple och squash som
jag sätter fast med fiberdukshållare i marken, så det inte glider undan när de pickar.



Här sitter äpplet fast i en kruka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0