Tomatplantor på friland

I går fick 8 tomatplantor 'Oregon Spring' flytta ut i landet. De fick ett tält av odlingsväv över sig och nu hoppas jag att temperaturen inte hamnar under 5 en enda natt! Ja, det var nog lite väl vågat, men plantorna var ganska stora och väl avhärdade!

Oregon Spring är en tomat jag odlar för att den är så god att ha i maten och går lätt att skala utan skållning. Jag fryser in den direkt efter skörd och av 7 plantor förra året, fick jag så det räckte hela säsongen. Med dessa tomater slipper jag köpa burktomater till soppa, gryta och röra! Hela sommaren äter vi färska tomater från växthuset. Det är bara på våren, innan skörden börjat, som jag köper svenska, färska tomater.

Vi vattnade hela köksträdgården med vattnet från brunnen (dagvatten) i går. Det verkar kunna bli en ostadig vecka vi har framför oss med en del regn, och då är det bra att ha tömt brunnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0