Strålande solsken

I dag har vi vackert väder och 21 grader i skuggan!

Melonplantorna har fått sina slutkrukor; planteringshinkar på 20 liter. Jag planterade ner hela den bottenlösa krukan med melonplantan i hinken, så att överkanten hamnade 3 cm ovanför jorytan. På så sätt kan jag vattna utanför den lilla krukan och undviker då att få vatten mot rothalsen. 

Några pelargoner har omskolats och även en kalla som jag sått från egna frön. Fröna såddes och grodde förrförra hösten i somras blev de inte omskolade, utan växte sakta vidare. Nu är de lite större och hade knappt någon jord i krukan, så de fick den bästa jorden och växer sig förhoppningsvis vuxna i sommar.

Jordgubbarna har stora knoppar och hösthallonen kommer snabbt nu. Dahliorna har planterats i rabatten, förutom 2 som står i kruka ute. Kallorna skjuter också i höjden i sina krukor. Fuchsiorna står också i en skuggig rabatt intill altanen. Papegojblomman, som jag fick av Birgitta, har fortfarande väv som skydd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0