Tar det aldrig slut?!

I onsdags blev jag undersökt av öronläkare. Han kunde konstatera att jag inte har kristallsjukan, men han tror att det kan vara något med balansnerven. Jag ska komma på ett balanstest nästa vecka och därefter ringer han mig.
 
På torsdagen tyckte jag att jag mådde ganska bra, så jag tog en promenad.  När jag var nästan hemma, blev jag nästan svimfärdig och fick sätta mig och vila på en mur innan jag kom hem. Det gick ganska fort över och jag mådde bättre igen.
 
På eftermiddagen var döttrarna och ett barnbarn på besök, vi sitter vid köksbordet och pratar och plötsligt blev jag alldeles matt igen! Jag fick gå in i vilfåtöljen och vila. Denna gången tog det lite längre stund att hämta sig.
 
Sen åt Kjell och jag kvällsmat efter att barn och barnbarn åkt hem och därefter satte vi oss vid tvn. Plötsligt kände jag som om något i magen gick sönder och jag gick till toaletten. På väg dit svartnade det för ögonen en aning, jag satte mig på toan och gjorde vad jag skulle. Så svartnade det för ögonen, jag var nära att svimma, så jag la mig snabbt ner på golvet. När jag låg där, kände jag att jag måste upp på toan igen. Kjell hjälpte mig upp och sen måste jag ner för att inte svimma. Så här höll jag på 4-6 gånger och varje gång var jag mycket nära att svimma!
 
Till sist kände jag att jag kanske kunde ta mig in till soffan igen och eftersom jag kände att det måste vara något allvarligt, så ringde jag 1177, sjukvårdsupplysningen, och där sa de att jag skulle ringa 112. Det gjorde jag och ambulansen kom, efter en undersökning körde de mig till akuten i Helsingborg. 21.10 hamnade jag på en bår i ett rum, man kopplade upp ekg-övervakning och sen fick jag vänta på doktorn till 00.10. 
 
Efter en noggrann undersökning, en magnetröntgen av huvudet och halskärlsröntgen med kontrast, kunde jag 02,10 flytta över i en säng för att kunna sova lite bekvämare eftersom jag skulle stanna till morgonen. Jag sov lite till och från 02.30 -05.30.
 
Doktorn kom in till mig 07.30 och berättade att röntgen såg bra ut och man kan inte hitta något som förklarar mina symtom, hennes undersökning visade inget hellre och eftersom jag faktiskt mår bättre, så får jag åka hem. Hon tycker också att jag behöver fortsätta utredningen på min Vårdcentral.
 
Doktorn sa också att man på röntgen kunde se små förträngningar i vissa kärl. Hon tyckte att man på VC bör kolla mina blodfetter med tanke på detta.
 
På vägen hem, fick jag möjlighet att träffa min läkare på VC och påbörjade den fortsatta utredningen. Så kanske jag till slut får veta vad som egentligen hänt!
 
Idag har jag mått riktigt bra, jag är trött, men inte matt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0