Kiwi

Nu har jag flyttat kiwin. Den blir mycket större än jag kunde föreställa mig, så den skuggar hela växthuset. Nu ska den få växa där det borttagna persikoträdet stod. Till våren ska vi fixa någon sorts spaljé som den kan klättra på. På motsatta sidan av altanen har vi en vinstock intill väggen och vi ska dra ståltrådar därifrån i takhöjd bort till spaljén och skapar på så sätt ett sommartak av druvor. Det kan nog bli vackert!
 
Förra året var kiwin så här stor:
 
I år har den vuxit jättemycket och är mer än dubbelt så stor. Jag klippte ner den lite vid flytten och trots att jag vattnade jättemycket, så har den börjat vissna. Jag hoppas att den tar sig igen till våren...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0