Hjärtskärande pip!

Framåt kväll hörde jag ett förskräckligt pipande utanför i trädgården, det lät riktigt hjärtskärande! Jag gick ut och hittade kycklingen utanför hägnet på ett håll där hönsen aldrig går! Hen måste ha kommit igenom kompostgallret som vi har bredvid grinden för att hönsen inte ska gå på det hållet. Hålen är stora nog för en liten kyckling att komma igenom. Mamman hade gått in i hönshuset och satt där och lockade på den lille. När jag kom gick han mot grinden igen och till slut kom mamman ut och den lille var räddad! Det tog dock en stund innan de kom in i hönshuset och det berodde på att kycklingen inte klarade att hoppa upp framför luckan. Den hade nog blivit kall och då är det svårt att hoppa högt!
 
Kanske vågade den inte följa efter mamman in, eftersom jag hängt upp plastremsor i luckan för att hindra småfåglar att flyga in i hönshuset. Första gången kycklingen skulle ut och in genom luckan, hade jag hängt upp några remsor i mitten, så den kunde se in, men det hade jag glömt idag!
 
Efter att den fått lite värme under mamman, så kom de in i redet! Hoppas att den lille blivit varm nu och inte drar på sig någon förkylning...
 
Bra att veta hur högt en liten kyckling i nöd kan pipa! Det går inte att ignorera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0