Barkåkra station

I dag invigdes Barkåkra station:
 
 
Tal hölls och en blåsorkester spelade.
 
 
Tåget anlände från Ängelholm...
 
 
...och fortsatte sedan till invigningen av Förslövs station och därefter till Båstad genom tunneln.
 
 
Tåget gick bara denna turen idag och i morgon och övermorgon ska det visst gå varje halvtimma...
 
 
...Sedan kommer det att gå enligt tidtabell från och med 13 december.
 
Jag tror nog att jag kommer att ta tåget till stan ibland, det tar bara 5 minuter. Buss till stan tar 22 minuter.
Jag kan dessutom ta bussen 100 m hemifrån till Barkåkra station och då sparar jag några minuter mot att gå till stationen, vilket tar ca 15 minuter.
 
Det är ju bra att åka kollektivt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0