Härligt väder idag

Idag har det varit solsken hela dagen! Det var så härligt ute, till skillnad mot flera dagar tidigare med riktigt gråväder, duggregn, varvat med regn och gråväder. Tur för oss som kan ta vara på dagen, när det blir som idag!
 
Häromdagen städade jag i hönshuset, där blir ganska fort smutsigt. Jag städar ungefär var tredje vecka nu. Sist la jag in torra löv som jag samlat till golvströ, i hörnan under skitbrädan la jag torv, så hönsen kan få bada även inomhus. Löven verkar inte så himla bra, de far omkring där inne och ligger i högar. Tror inte att jag använder det fler gånger, men nu får det ligga tills nästa städning. Jag fyllde på med lite strö ovanpå löven idag.
 
Idag har jag plockat mossa och lagt i adventsljusstaken, så nu är den klar till 1:a advent på söndag.
 
Jag hängde även upp en sån där "matta" med juleljus vid entrén och snart kommer det upp en krans på dörren också. Adventsljusstakarna inne har också kommit på plats i fönsterna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0