Ostfrallor

 Idag har jag bakat lchf-ostfrallor. En åt jag som bröd till en hamburgare och det var gott och mättande!
 
Den andra ska jag prova till frukost i morgon.
 
2 ostfrallor
 
2 ägg
3 msk pofiber
1 msk fiberhusk
1 msk mandelmjöl eller sesammjöl
1 tsk bakpulver
2 dl riven ost
 
Rör ihop allt utom 0,75 dl ost. Låt vila 5 minuter.
Klicka ut på plåt och forma till 2 runda bullar och platta ut dem lite. Toppa med 0,75 dl riven ost.
 
Grädda i 200 grader ca 10 minuter.
 

Det känns förstås oekonomiskt att värma upp ugnen för bara 2 frallor, men de går säkert att frysa, så nästa gång gör jag större sats. Man blir i alla fall riktigt mätt på en fralla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0