Ogräsrens och jordfunderingar

 Då var dagens arbete gjort! Sparrislandet och jordgubbslandet är rensat och klart och dessutom rabatten vid altanen. Jag fyllde på lite ny jord till sparrisen också. Det skulle behövas lite varstans, men jag väntar med det till nästa år. Då ska jag köpa storsäck med jord från kommunens återvinning, det blir lite billigare och man får det hemkört. Så slipper man bära alla dessa 50 litersäckarna! Men i år har jag redan köpt 10 säckar, så det blir för mycket att ta hem det i år också.
 
Lite jord gör jag ju av bokashi. Jag tömmer bokashin i en murarbalja och blandar med trädgårdsjord eller köpejord. Sen får det stå 2-4 veckor innan jag planterar i den, den blir så näringsrik att jag använder den till paprika och chiliplantor och om det räcker, tar jag det till gurka och melon också. 
 
Jag har hunnit med att sola en stund också, vi har en lugn hörna vid växthuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0