Kväll

Kväll hos familjen Blom:
 

För det mesta sitter det två hönor på enkelpinnarna:
 
 
 I går, när tuppen satt sig på sin plats på nattpinnen, la jag märke till att han la bak huvudet lite in under vingen, som om han var trött. Jag har aldrig sett honom göra så, däremot hönorna.
I morse när jag kom ut för att tända, låg tuppen på golvet precis innanför dörren. Han reste sig sakta och tog några steg bort. Jag fyllde på vatten, mockade och kollade foderautomaten. Innan jag gick ut, hade han hoppat upp på översta pinnen, där han brukar sitta. Han såg inte sjuk ut och hade inga synliga sår. Kan han ha trillat ner från pinnen under natten av någon anledning? Kanske hönorna bråkat med honom? Fast de brukar ju sitta ganska stilla på sina platser på natten... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0