Utslag och klåda

Jag har mått lite dåligt ett par dagar... det började för ca 2 veckor sedan med att jag fick lite utslag på insidan av handlederna. Någon dag senare fick jag andra utslag på halsen och bröstkorgen, det såg lite ut som nässelutslag som var röda. Det blev värre och värre och de senaste dagarna har jag haft klåda och dessutom fått en del utslag/blemmor på magen. Jag har smörjt med diverse salvor för att hålla huden i skick, men det har ändå brett ut sig. Nu är det värsta stället på hela hakan, där får jag smörja varannan timme. Nu kan jag också se att det har börjat komma runt ögonen och ev. på ögonlocken. I natt kunde jag inte sova för klådan, så till sist tog jag antihistamin och då blev jag sömning och klådan stillade sig, så till sist blev det lite sömn i alla fall. I morse ringde jag vårdcentralen och har fått en tid hos läkaren 17.30. Jag vill ju gärna veta vad det är och förhoppningsvis få veta hur jag bäst kan få bukt med det.
 
Jag tror själv att det kan vara mjälleksemet som spridit sig på bålen och ansiktet och kanske kan det vara lichen planus eller kontakteksem på handleder/underarmar. Jag har en bokad tid hos en hudläkare (för utslag på underläppen, lichen planus?) 9 januari, men jag kan inte vänta med detta nu eftersom det bara blir värre och klådan gör att jag inte kan sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0