Sommarväder

 Nu har vi haft härligt väder några dagar och oj, vad det blir bråttom! Både i växthuset och i kökslandet är det full aktivitet nu.  Småplantorna ska ha stora krukor, en del förkultiverade och avhärdade plantor har hamnat i landet, blomkrukor med blommor har burits på plats på altanen och en del frön har såtts på friland. I växthuset har bubbelplasten tagits bort och det mesta har hamnat på sina platser. 9 av 18 tomatplantor har hittat nytt hem hos svärfar, resten ska flytta i morgon.
 
Dessutom har jag städat i förrådet och rensat bort en del skräp som jag har en viss förmåga att samla på mig, sådana där "bra att ha" grejor, som ändå visar sig att jag aldrig har någon användning för. Det är skönt att rensa i röran! Friggeboden har ocks befriats på en del bråte, det känns skönt!
 
Nu är det dags att sova. Godnatt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0