Morgonljus

 Nu har jag börjat att tända lite på morgnarna i hönshuset. Jag hänger in två ficklampor med bra ljus kl.06.00, mest för att jag vill att de ska få lite längre dagar. Under vintern går de in redan vid 14-tiden och om jag inte tänder lampor så börjar inte deras dag förrän 08.00 när jag släpper ut dem. Det innebär att de får bara 6 timmar dag och det är alltför få timmar för att de ska hinna äta så mycket de behöver, de äter ju bara om det är ljust. Visserligen går de ute till 17.30 nu, men jag kortar gärna deras natt redan.
 
När jag ändå är i hönshuset på morgonen, så tar jag bort bajset från brädan under sittpinnarna också.
Sedan får de vänta tills klockan 08.00 innan jag släpper ut dem som vanligt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0