Vinterväder

 Efter 2 kalla nätter med 10-12 minusgrader, vaknade vi i morse till -2 grader och ett snötäcke!
Det är inte alls vad jag önskar just nu!
 
När jag öppnade för hönsen i morse, så undrade de varför jag hade lagt dit det där vita på marken igen.
Jag hade skottat bort snön vid deras farstu och en bra bit ut i trädgården. Först ut var Äggda, hon sprang ivrigt ut på gräsmattan, men där tvärstannade hon när hon nådde fram till den skottade gången tog slut. Hon stirrade argt på mig, vände om och gick tillbaka in igen.
 
Så det var bara för mig att ta fram snöskyffeln igen och skotta undan så mycket snö jag orkade.
Hönsen tackade mig genom att spatsera ut och picka gräs.
 
Snart började det snöa rikligt och då vände de tillbaka till hönshuset. När jag kikade in hos dem en timme senare, hittade jag tuppen i ett av redena! "Vad gör du där?" utbrast jag förvånad och då stack han snabbt iväg ut därifrån.
Hade han åtminstone lagt ägg, så hade han ju kunnat ligga kvar... men han såg nog bara ett tillfälle att få en mysstund, varmt och gott.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: emmawalfridsson.blogg.se

Så roligt det ska bli för Maya att sova över hos "mommo" och "motta" imorgon :) Puss och kram

Svar: "Mommo" och "motta" tycker också att det ska bli kul att ha Maya här! Kram
Anki024a27 Akerö

2013-03-15 @ 00:03:02
URL: http://emmawalfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0