Midsommardagen

 Gårdagen var trevlig, vi var 8 personer som firade kvällen här hemma.  Svärfar, Mona och Tommy, Emma och Maya, Emil och Kjell och jag. Tyvärr blåste det ganska mycket, så vi satt inne.
 
Snapsen är lika viktig som maten!
 

 
I hönshuset var det ingen kläckning, hönan passade på att gå ut med de andra i trädgården i ett par timmar på eftermiddagen. Så gick hon tillbaka till redetmen det dröjde en stund innan jag kom ut för att stänga in henne igen och då låg Blomma där inne hos henne och värpte! Det var andra gången hon passade på, hon la ett ägg där för 12 dagar sedan. Så nu ligger Iris på 3 ägg från dag 1, 1 ägg från dag 9 och 1 från dag 21! Det spelar kanske inte så stor roll, men OM det finns kycklingar i de 3 ägg hon hade från början, så kommer hon ju att lämna de andra med foster i och det är ju tråkigt.
 
Nu är det snart dags att gå ut och släppa ut hönsen och då ska jag kolla om det har blivit någon kyckling. Jag har inga förhoppningar...
 
Blåsten välte en hög timglaskruka i natt och dessutom blåste Physalisen sönder. Detta måste jag också se över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0