Hönan sprätte hysteriskt

 Ruvhönan fick någon form av spel och började sprätta runt på sina ägg flera gånger i dag. Jag ordnade upp bland halm och strö och ägg och hon la sig tillrätta igen. För att sedan göra om allt igen! Sista gången hade hon bajs på alla äggen och sprätte runt som i hysteri. Så nu har jag tagit bort alla 4 äggen och jag hoppas att hon lugnar sig tills i morgon... Kanske hon kan ta sig ut från sin instängning och gå ut på golvet i hönshuset. Luckan som hönsen går ut och in genom sitter ca 30 cm upp på väggen, så kycklingen kan nog inte komma över där. Jag vill inte att hen följer med ut ännu, men när det blir dags, så får alla hönsen vara i hönsgården. Jag är så rädd att skator eller kråkor ska ta hen. Vi har nättak och kycklingnät runt nedre delen av hägnet, så där inne är hen skyddad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0