Hönan och kycklingen

 När jag kom ut i eftermiddag, hade hönan och kycklingen hoppat ur redet. Jag försökte lägga ägg till hönan, men hon blev tjurig och jag vill inte stressa henne, så jag gick in och googlade lite. Efter en stund gick jag ut igen och då gick det bra att lägga äggen framför hönan, hon försökte föra dem under sig med hjälp av näbben och så hjälpte jag henne. Så nu ligger både hönan, kycklingen och 4 ägg i potatislådan som står på högkant bakom kompostgaller! Skönt! Nu kan jag bara hoppas att de andra äggen också kläcks...
 
 
 
 
 
 
 
 

Här ligger hon nu med 1 kyckling och 4 ägg. Vattenskålen har jag stenar i för att den ska stå stadigt och ingen liten ska dränka sig. Halm under "spillefatet" för att det inte ska sprättas i en massa strö. I morgon ska de få hackat ägg och yoghurt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0