En enda kyckling och så mycket passande!

 Alltså... jag är nog lite väl orolig... men jag vill ju se att de andra hönsen är snälla vid den lille kycklingen.
 
Därför passar jag när de andra är i närheten och idag hoppade Lilja fram mot Iris när hon var i buren med nätet öppet. Hon "tuppade" sig/bröstade sig och det blev lite fajt innan jag kom in i hönshuset och Lilja lommade iväg ut genom luckan igen! Slagsmål vill jag inte vara med om, undrar varför hon gjorde så? Kan det vara avundsjuka?
 
Sen måste jag springa och passa flera gånger om dagen och fylla på nytt vatten, eftersom Iris sprätter så mycket hela tiden och både vattenskål och matskål fylls med spån. Jag har ändå lagt en handduk under skålarna efter ett tips på ett forum, men den sprätter hon också iväg.  Det verkar som att hönan gärna vill gå ut i hönsgården, men hon får inte med sig kycklingen, trots att jag har byggt upp en liten trappa till hen. Men det löser sig kanske snart!
 
Kycklingen har åtminstone kommit upp på anflygningspinnen framför redet idag, så det finns hopp!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0