Utanför

Plötsligt, när jag tittade till dem i hönsgården, så var kycklingen utanför och hönan sprang fram och tillbaka på bordet och ville komma ut! Kycklingen måste ha varit uppe bordet, (hur det nu gått till!) och därifrån tagit sig ut genom maskorna i hägnet. Jag har bara nätat med kycklingnät 60 cm nerifrån och bordet är säkert 80-90 cm högt.
Som tur var såg jag det och kunde släppa in kycklingen till mamman!
 
Jag har satt upp nät vid bordet också nu, men kanske är det bäst att låta hönan gå som hon vill med kycklingen... Hon är ju så duktig att vakta och släpper ingen nära kycklingen...
 
Men vi har lite skator som landar på gräsmattan ibland och de tar gärna en kyckling till middag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0