Resan

 
Inför pappas begravning......
 
 
Till blommor och ljus har jag vandrat nu,
från sjukdom som gjorde mig matt.
Jag är lycklig för resan som kom till slut,
jag reser nog redan i natt.
 
Jag reser med fågeln som vingar har,
jag reser till en bättre värld.
Där ingen är ledsen och ingen är sjuk,
jag reser mot himmelens strand.
 
Jag tackar för blommor, jag tackar för ljus,
men är ledsen för tårar jag ser.
Jag känner mig lycklig som fågeln i skyn,
ingen plåga pinar mig mer.
 
Jag är inte död, jag vilar blott min kropp,
som var sjuk och svag.
Jag bor nu hos Gud däruppe i skyn,
jag bor ej i någon grav!
 
 
                                      Barbro Karlén

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0