Alla ute i trädgården idag!

 Idag har Scilla varit ute med de andra hönsen i trädgården! Jag upptäckte att det låg 3 hönor i hönshuset, Scilla och Lilja i var sitt rede och Pärla låg på bajsbrädan. Så kan vi ju inte ha det, tänkte jag och fick ut Pärla och Lilja genom luckan. Sen tog jag helt sonika Scilla under armen och bar ut henne i hönsgården, hon stannade ute ca 4-5 minuter, sen tog hon sig förbi min lilla avspärrning i luckan och in igen! Då satte jag för luckan helt med en potatislåda och bar ut henne igen. Sen gick jag in för att fixa lite lunch. Lite senare upptäckte jag att hon gick i trädgårdslandet, ner mot våra gamla komposter tillsammans med tuppen! Honföljde honom senare in under deras favoritbuske och där höll de sig en hel timme allihopa. Efter 1,5 timmar gick de in i hönshuset, men nu har förhoppningsvis Scilla förstått att hon ska gå med de andra...
 
Först gömde hon sig här när hon var i hönsgården, hon var så rädd stackaren! Men det är ju inte så konstigt, när de aldrig fick vara ute där de bodde tidigare...
 

Här står tuppen mitt i komposten och Scilla gömmer sig till höger invid rododendronbusken:
 

Efter att jag hade fått ut henne därifrån, så följde hon efter tuppen bort till "hönsbusken":
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0