Lökar och knölar

 Kalla och agapanthus har jag alltid haft i krukor, men nästa år ska jag prova att sätta dem i rabatten intill altanen. Ska bli skönt att slippa flytta dessa stora krukor!
 
Ett par krukor kommer ändå att vara kvar till paradisträdet och några pelargoner och andra sommarblommor.
 
Dahliorna har redan detta året fått stå i rabatter och det funkar bra. Liksom de sticklingar av Mårbacka pelargoner som jag planterade i en rabatt intill hönshuset. De står lite skyddat där med ett litet takutsprång och har växt så snabbt sedan jag satte dem där för 3-4 veckor sedan. Nästa år får de nog stå där från början. Det är lite bökigt att gräva upp på hösten och ställa i krukor över vintern, men så får det bli. Jag undrar om även Mårbacka klarar att stå mörkt hela vintern?....Vanliga pelargoner tåler ju det, så kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0