Trädgårdsarbete

I helgen har vi fått gjort en del i trädgården. Höstens arbete har påbörjats!
 
Några blommor har fått byta plats, några har sorterats bort. Jag tog vara på ca 20-25 jordgubbsrevor
och planterade dem på nytt ställe. Jag klippte ett par pelargoner och tog vara på topparna,
som blev 10 sticklingar att övervintra inomhus.
 
Så fixade jag till mina två citronträd som har haft sköldlöss hela sommaren. Tog en stickling, som
planterades i en liten kruka med plantjord och orkidékompost blandat.
 
Jag klippte ner en ros som förväxt sig alldeles.
 
Gräsmattan blev också klippt, t.o.m. i hönsgården. Hönsen har inte betat av den
så det var säkert 10 cm högt där inne.
 
Ja, det har varit en lagom aktiv trädgårdshelg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0