tomater och squash

Nu har jag skördat de sista squashen och dragit upp plantorna.
 Samma har jag gjort med de självsådda tomatplantorna.
Det blev massor av gröna tomater! Jag tog in dem i köket:
 
 
Tomaterna sköljdes, några kasserades, några lades till lagring för eftermogning:
 
 
Jag lägger dem på brickor (3 st) som ska in i svalen eller i förrådet:.
 
 
3 liter gröna tomater kokar jag in. Här ska de först förvällas:
 
 
Efter det ska de läggas i glasburkar, en kokt lag av ättika, vatten, socker och kryddnejlikor slås över.
Efter några dagar kokar man om lagen så den reduceras något och sedan slås den över tomaterna igen.
Klart!
Gott tillbehör till bl.a. söndagssteken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0