Ruvande höna

Vår lilla minsta höna,Frida, ligger pall i redet nu. Hon går upp för att äta
när jag kommer på morgonen med maten (den jag ger dem ute i hägnet, blötmat).
Sedan går hon tillbaka till redet igen och det verkar som att hon ligger på äggen hela dagarna.
10 maj var hennes första ruvdag, dagen efter tog jag bort alla ägg utom 1+2 låtsasägg.
I morse låg det ett ägg till där, som antagligen Nugget lagt. Det får ligga kvar.

Jag kan tänka mig att låta henne ruva 4-5 ägg, det känns lagom för att vara första gången.



Här ligger hon vänd inåt, ibland ligger hon med näbbet utåt, men hon ligger!
Och hon stirrar på mig när jag kommer för att prata med henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0