I växthuset och i kökslandet

I dag var det verkligen hög tid att vattna i växthuset!
Jag har inte ens tittat in där på ett par dagar, så det var
torrt överallt. Men nu har jag vattnat, så allt blir bra.

Ute i kökslandet har jag tagit bort vintertäcket på fikonträdets rötter.
Och jag har hägnat in jordgubbslandet, för att inte hönsen ska sprätta upp
plantorna. Jordgubbsplantor växer inte alls djupt, utan rötterna sitter nästan uppe
i jordytan. Nu hoppas jag att de ska börja växa, för det ryktas att våren kommer i veckan!

Här är en bild på fikonträdet efter plantering i höstas:



Nu har Äggda lyckats sprätta så rötterna kommit fram, så jag får gå ut och
kratta tillbaka jorden och täcka med enekvistarna igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0