Tillstånd

I vår kommun måste man ansöka om att få hålla höns, jag ansökte om att få hålla 3-4 hönor och 1 tupp.
 
I  går ringde jag för att kolla om jag måste ansöka på nytt för att jag vill ha ytterligare 2 hönor.
Det behövdes inte, utan hon gjorde en anteckning om det bara. Det var ju inte någon större
skillnad med 2 till, men om jag hade velat ha typ 20 höns, så hade det varit en annan sak.
 
Det känns bra! Nu måste jag bara fundera på hur jag ska utöka flocken. Ska jag köpa 2 individer till
i höst, eller hoppas på att få kycklingar till våren och då behålla 2 hönor?
 
Det är så himla trevligt med höns! Jag skulle kunna ha ca 10 stycken, men nu har vi inte plats för fler än 7.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0