Dag 24

I dag är det dag 24, men det kan också vara dag 19, om man börjar
räkna från den dagen hon inte steg av redet alls och ingen annan höna
kunde lägga ägg där. Vi får hoppas att själva ruvningen inte startade förrän
15 maj! Det kan ju variera när själva ruvningen påbörjas, även om hönan ligger
på äggen tidigare. Spännande är det i alla fall!

Fast något ägg måste ju ha gått sönder, eftersom jag har sett en del av ett
krackelerat skal. Jag har varit orolig att alla kycklingar dött i äggen eller under kläckning,
men jag antar att om det vore så, så hade hönan puttat ut dem som hon ju gjorde
med det tomma ägget för en vecka sedan.

Här ligger Frida och surar:



Jag undrar när/om det blir kläckning?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0