Hemma igen

Nu är vi hemma igen och våra ungtuppar är lämnade bland sina gamla kompisar. De fann sig tillrätta direkt och tuppade sig ordentligt! Här fanns ju fler tuppar och de visade sig på styva linan mot dem också. De är ju vana vid att bli åthutade av vår vuxna tupp och hönorna, så här gav de igen för det!
 
Här fanns ganska många hönor och tuppar i åldrar från 6 -  13 veckor. Vi vill ju så klart ha säkra hönor och vi fick en liten (6-8 veckor?) som är svart-brun, två 9 veckors som är svart-vita och en 12-13 veckors som är brun-vit och har tofs (den ser nästan likadan ut som de tupparna vi lämnade).
 
Vi släppte ut dem i hönshuset när de stora hönsen redan satt på pinnen. Luckan var stängd så de inte kunde smita ut. De var så klart rädda och bortkomna, men jag lämnade dem där för att de själva ska  finna sig tillrätta. Jag har satt extraredet på golvet under de andra redena, så de små ska kunna komma undan i morgon bitti om det behövs.
 
Jag tror inte att de sätter sig på någon pinne för att sova i natt, utan de lägger sig nog på golvet i någon hörna.
Jag kommer att titta till dem vid 6-tiden på morgonen och sedan ska jag öppna luckan och ge dem mat i hönsgården klockan 08.00 som vanligt.
 
Nu ska jag gå ut och titta till dem igen. I morgon lägger jag in bilder på dem alla!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0