Ananas

 
Jag satte toppen på en ananas i vinter och den har nu rotat sig.
Den ser inte mycket ut för världen och jag trodde länge att det var kört, men skam
den som ger sig! Nu kan man se att det kommer något nytt, litet, grönt i mitten av de vissnande bladen.
Det syns inte i bild, men jag lovar att det växer något nytt dår nere!
 
 
Förra året satte jag min första ananastopp som tog sig och den är i dag så här stor:
 
 
Plantan är vacker, tycker jag och jag hoppas så klart att få frukt så småningom!
Jag kommer att övervintra den inomhus i ca 18 grader.

Kommentarer
Postat av: Emma

Så fin den är :)

Svar: Ja, det är en vacker växt, tycker jag också!
Anki024a27 Akerö

2012-07-21 @ 16:40:09
URL: http://akeroe.blogg.se
Postat av: Thi's Trädgård

Vad använder du för jord? Trevlig blogg!

Svar: Till ananasen tror jag att jag har naturgödslad plantjord, men ibland använder jag ko-på-påse. Det är lite olika.
Anki024a27 Akerö

2012-08-16 @ 18:01:27
URL: http://thistradgard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0