Nystädat

I dag har jag äntligen städat i hönshuset! Det skulle ha gjorts precis innan jul,
men då fick jag vinterkräksjukan och sedan har det varit så mycket annat.
Det känns så skönt att få det gjort, där var så dammigt!

Jag tog inte bort allt golvströ, men jag fyllde på med torra löv som jag samlat under hösten.
Ströet följer med skorna, så det ligger i hela förrummet och ända ut på stengången utanför.

Nästa gång jag ska städa ut ströet, så ska jag ha hackad halm ovanpå. Halmen gör att
ströet stannar kvar. Tyvärr har närmsta bonden bara hel halm, så jag får hacka den själv!

Det ska städas varje månad och storstädas två gånger och målas en gång/år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0