Kallt

Våra höns är ute hela dagarna oavsett väder.

I dag gick inte hönsen ut när jag öppnade luckan. De brukar komma ut genast.
Efter 15 minuter tänkte jag att de tycker nog att det är för kallt och vill inte gå ut.
De har +4-5 grader inne och ute var det -11 grader, så det är inte så konstigt att de vill vara inne.

Jag stängde därför luckan, för att värmen där inne skulle stanna kvar.
Då blev det ett himla liv på Konrad! Han satte igång att kackla sitt höga varningsläte, så jag gick in för
att se om det hänt något, men allt var lugnt. Konrad fortsatte låta lika högt! Jag gick ut och öppnade
luckan igen och då blev han tyst! Han ville helt enkelt att luckan ska vara öppen, så de kan gå ut när de vill.

5-10 minuter senare kom de ut och allt är som vanligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0