Spritärter och squash

De senaste dagarna har jag skördat alla spritärter och rensat bort all blast från ärter, sockerärter och bondbönor.
Jag har också gjort i ordning dessa bäddar, krattat igenom och gödslat. Så har jag sått dill där.
 
Tidigare har jag sått lite mer sallat, Pac choi, spenat och rättika. Det ska växa bra i slutet av sommaren!
 
Squash skördar jag nästan dagligen. Överskottet av alla grönsaker lägger jag ut precis utanför tomtgränsen i en låda där jag skrivit 'Var så god' och det går åt till vem som än går förbi. Det är mycket uppskattat!
 
 
 
Västeråsgurkorna, som växer till höger i bild, har jag också skördat 1½ kg hittills. På mina 5-6 plantor får jag oftast ihop ½ kg åt gången, men jag har ett bra recept som passar för lite i taget, så det blir så bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0