Hönor

Efter att de två första kycklingarna vi köpte visade sig vara tuppar, så skaffade vi ju 4 nya kycklingar.
Blommehöns är sena med att visa kön, så jag är lite rädd att de nya också ska visa sig vara tuppar.
Men efter att ha studerat dem noga, så tycker jag nog att de ser ut att vara hönor. De har små, ljusa kammar,
inget eller nästan inget slör, de har mindre fötter än de andra ungtupparna och de beter sig som hönor.
 En av dem, den största/äldsta, är lite annorlunda, men jag hoppas att den också är höna.
 
 
Denna svarta med brun nacke, tycker jag ser riktigt hönig ut:
 
 
Denna bruna, som liknar de tuppar vi bytte ut, har något större fötter än de andra (men inte som förra ungtupparna) och stjärtfjädrarna spretar lite, vilket kan tyda på tupp. Det var den av alla kycklingarna som var mest framåt och lite modigare, vilket kan tyda på tupp. Men eftersom den inte har fått röd kam och slör
och jag har hört den kackla som en höna, så tror jag att den är höna:
 
 
Dessa tre ser ut som och beter sig som hönor:
 
 
Jag hoppas att alla fyra är hönor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0