Hönsgården

I dag har hönsen varit hänvisade till hönsgården, eftersom de var inne hos grannen i går och
sprätte i rabatter. Jag har ju nätat längs hela häcken och därför tror jag att de kom över
vid de gamla komposterna. Jag tror att de flyger upp på kanten på komposten av trä och
sedan ner på andra sidan och då är det fritt in till grannens trädgårdsland.

Efter att jag lockat tillbaka hönsen, gick jag in till grannen med en 6-pack ägg
som plåster på såret. Jag erbjöd mig att sopa och göra rent efter hönsen,
men de skulle själv göra det senare när det torkat lite.

Jag är lite trött på att hönsen rymmer och därför har jag tänkt att de ska få
vara i hägnet varje dag. När vi själva är ute i trädgården, så ska de få komma ut.
Så i dag fick de gå ut i trädgården vid 18-tiden och sedan gick de in efter 45 minuter
och satte sig på pinnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0