Ett brunt ägg!

I dag betedde Saga sig lite annorlunda, han sprang runt på platser som hon inte gjort tidigare.
Jag var av med henne en gång, då hittade jag henne i häcken ut till vägen.
Hon sprang liksom fram och tillbaka hela tiden.
När jag nu var ut med mat till dem, så hittade jag ett brunt ägg i redet!
Äggdas ägg är beige och hon hade redan lagt ägg i dag. Äggdas brukar väga ca 55 g och Sagas vägde 46 g.
I början är ju äggen mindre, så jag tror att hon kommer att lägga större ägg än Äggda om några veckor.



Och jag är så klart jätteglad!


Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Maya

Så roligt mamma, nu har dy ju två äggahönor =) Ska bli roligt att se dem imorgon, nu när de har bott in sig lite. Puss

2011-10-01 @ 00:12:54
URL: http://akeroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0