Basilika

Jag hade en del krukor med basilka som jag sådde i augusti. De ville inte riktigt ta sig.
De stod i växthuset, men fick flytta utomhus när jag städade där och stod sedan kvar.
För ett par veckor sedan såg de hängiga och tråkiga ut och jag slängde dem på komposten
Utom en kruka som jag tog in, jag tänkte att den kunde få en andra chans. Den har nu börjat växa,
bladen har blivit mörkare (de var väldigt ljusa innan) och den ser ut att ha tagit chansen att få leva!

I sommar tog jag en stickling av citronträdet, satte den i en kruka och den rotade sig.
Nu gör jag mitt bästa för att få den att överleva vintern. Den står i ett fönster och får extraljus
ca 10 timmar/dygn.

I september tog jag små skott av hängpelargoner i kommunens stora, fina blomsterarrangemang
som hänger på räckena vid två broar. De har nu rotat sig och får övervintra i samma fönster med
extraljus som citronsticklingen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0